Pythia, Delphi’de Apollon adına kehanette bulunan sahibedir, Homeros ona ‘’pytho’’ der.
Pythia,Delphik hiyerarşide, en azından tarihi dönemde, Kutsal İn’in üzerinde, dumanlar arasında üç ayaklı bir sehpaya çıka Pythia kendinden geçer, ağzından çıkan sözleri; rahipler yorumlardı. Esrimenin nasıl ortaya çıktığı kesin değildir.
Pythia’nın mabedin altında akan Kassotis kaynağından su içtiği, sacayağının altındaki yer yarığının altındaki buharlardan ve defne ağacı yapraklarını çiğnediğinden de bahsedilir. Fakat bu yöntemlerin hiçbiri uyuşturucu bir etki yaratmaz, hele ki tarihi dönemde uzun süre dumanı tütmeyen yer yarığı . Delphi’nin öteden beri bir Kura Oraklı olduğu açıktır ve muhtemelen Tanrı’dan ilham alan Pythia da kura çekmiştir. Rahipler ona sorular sormakta ve o da bunlara kura çektikten sonra cevap vermekteydi. Genellikle basit olmayan, evet veya hayır ile cevap verilebilecek sorular söz konusu olmadığı için muhtemelen rahipler, çare arayanın sorularını yazılı olarak sunmasını sağlıyor ve kuralar üzerindeki cevaplar için notları buna uygun olarak redakte ediyorlardı. Cevabın tam biçimi kadın kahine bırakılıyordu, fakat rahipler daha sonra bunu yorumlayabiliyordu.
Bakınız - Druidler
Pythia,Delphik hiyerarşide, en azından tarihi dönemde, Kutsal İn’in üzerinde, dumanlar arasında üç ayaklı bir sehpaya çıka Pythia kendinden geçer, ağzından çıkan sözleri; rahipler yorumlardı. Esrimenin nasıl ortaya çıktığı kesin değildir.
Pythia’nın mabedin altında akan Kassotis kaynağından su içtiği, sacayağının altındaki yer yarığının altındaki buharlardan ve defne ağacı yapraklarını çiğnediğinden de bahsedilir. Fakat bu yöntemlerin hiçbiri uyuşturucu bir etki yaratmaz, hele ki tarihi dönemde uzun süre dumanı tütmeyen yer yarığı . Delphi’nin öteden beri bir Kura Oraklı olduğu açıktır ve muhtemelen Tanrı’dan ilham alan Pythia da kura çekmiştir. Rahipler ona sorular sormakta ve o da bunlara kura çektikten sonra cevap vermekteydi. Genellikle basit olmayan, evet veya hayır ile cevap verilebilecek sorular söz konusu olmadığı için muhtemelen rahipler, çare arayanın sorularını yazılı olarak sunmasını sağlıyor ve kuralar üzerindeki cevaplar için notları buna uygun olarak redakte ediyorlardı. Cevabın tam biçimi kadın kahine bırakılıyordu, fakat rahipler daha sonra bunu yorumlayabiliyordu.
Bakınız - Druidler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder