Kral Süleyman majisi 15.-16. asırda yazılmış ve British Museum'de (İngiliz müzesi) bulunan birkaç el yazmasına dayanmaktadır. Toplu olarak adı Süleyman'ın Anahtarı, "Clavicula Salomonis" olan bu yazmalar iki bölümden oluşur. Birinci bölüm Büyük Anahtar(25) Hermetic Order of the Golden Dawn kurucularından S.L. MacGregor Mathers tarafından İngilizce'ye tercüme edildi ve ilk defa basıldı (daha önce el yazması olarak mevcuttu). Bu kitap M.Ö. 10. asırda yaşamış Kral Süleyman tarafından yazıldığı iddia edilmekte. Ancak buna MacGregor-Mathers dışında çok az kişi itibar etmektedir.
Bilindiği gibi Kral Süleyman, Yahudi tarihinin yegane altın çağında tahta oturuyordu, öldükten kısa bir süre sonra İsrail ikiye bölündü ve uzun sürgün ve dağılma dönemine girmmişti. Ünlü Süleyman mabedini inşa etmişse de Süleyman Yahudiler tarafından bir peygamber olarak değil de, bir kral olarak görülürdü. Bilgeliği ile ünlü Kral Süleyman'da Hitit kanı vardı, karısı Mısır Firavun'un kızıydı. Güçlü bir majisyen olarak Yahudi, Hıristiyan ve Müslüman efsanelerine adı geçmiştir. Bazı metinlere bakılırsa farklı tanrılara, dinlere ve inançlara da itibar göstermekteydi.
Ortaçağ Avrupa'sında "grimoire" denilen birçok büyü reçete kitapları satılıyordu. Bunlar çoğu para, şan, şöhret, mevki, aşk, şehvet, düşmana zarar vermek gibi abes konularda başarı vaat eden kara büyü kitaplarıydı. Bir yandan büyücünün oruçlar ve riyazetler uygulamaları, İsa, Meryem Anaya, Azizlere, Tanrıya uzun dualar, haykırışlar sunmaları ön görürken diğer yandan çelişkili olarak Şeytan, ifritler ve cinler ordusu çağrılıp büyücünün en nefsi isteklerini yerine getirmek üzerine celp ve çağrılar uygulanıyordu. Grimoire'lar satmak üzere düzenlenmişti ve oradan buradan alıntılar yapılır tahrifatlar uygulanıp çarpıtılıyordu. Yazarları tanınmış kişilere, Papalara, peygamberlere addediliyordu. Ancak her ne kadar grimoire'ler zaman zaman Süleyman'ın Anahtarından alıntılar yapmışsalar, Süleyman'ın Anahtarı bu sınıflandırmaya girmiyor. Menşei ne olursa olsun, kutsal metinleri andıran yetkin ve zengin bir dilde yazılmış ve Yahudi kökenlidir. Hıristiyan unsuru yoktur. M.S. Birinci asır Yahudi tarihi yazarı Josephus, Süleyman'ın yazdığı ve çeşitli varlıkları çağırmak için reçeteler içeren bir kitaptan söz eder. Ancak "Süleyman'ın Anahtarı" daha yakın bir tarihte yazıldığı inanılmaktadır.
Yine de bu kitapta majisyen için ön görülen dualar, uzun riyazetler, oruçlar ve talimatlar açısından modern majisyenler tarafından çağrılan şer varlıklara kıyasla daha ürkütücü gelmiş olmalıdır ki pek rağbet görmemiştir. Süleyman kitaplar arasında ikinci seriyi ve beş kitaptan oluşturan "Legemeton", modern majisyenler tarafından daha rağbet görmüştür. Özellikle birinci kitabı "Goetia - Kral Süleyman'ın Küçük Anahtarı" (26) (Goetia, go-eyşia olarak telaffuz edilir) ve "Armadel" (27) kitapı. Goetia majisi üzerinde majisyen Aleister Crowley bazı denemeler yapmışsa da pek başarı sağladığı söylenemez. Kral Süleyman'a addedilen kitaplar gibi Orta Çağı Grimoire'lar genelde modern majisyenler tarafından tehlikeli ve uzak durulması gereken uygulamalar olarak görülür. Bu yazımızda yer almalarının sebebi bazı güncel yeni çalışmalarda adapte edilmeleridir.
Zamanımızda majikal, öğreti ve uygulamalarının odak noktası Goetia evokasyonları olan 1969 yılında Amerika, Los Angelos'ta Carroll ("Poke") Runyan tarafından kurulan Ordo Templi Astarte halen faaliyetlerini sürdürmektedir. Kültürel Antropoloji üzerinde ihtisas yapmış ve majikal adı Frater Thabian olan Runyan, ayrıca bir Golden Dawn mabedinde ritüel görevliliği yapmış, Vajrayogini Tantrik Budizm inisiyasyonlarını almış, Framasonluğun İskoç ve York derecelerini tamamlamış okült camianın kültürlü, renkli ve esprili bir elemanıdır. Geliştirdiği ve "The Book of Solomon's Magick" (28) kitabında ve "The Magick of Slolomon"(29) videosunda ayrıntılarını sunduğu sisteminde Goetia'nın 72 şer varlığı önceden Armadel'de söz edilen 72 meleklerden kendisine tekabül edeni ile birlikte kara bir aynaya çağrılıyor ve orada görüntüleniyor. Runyan sisteminin temelinde oto-hipnozun yattığını ve varlıkların bilinç-altı projeksiyon aracılığı ile tezahür ettiklerini savunuyor. Çalışmadan önce koruyucu dört baş melek çağırılır ve majisyen ile özleştirilir. Çalışma koruyucu bir majikal daire içinde gerçekleştirilir. Kara ayna dairenin dışında ve varlığın içine çağrıldığı üçgenin içine yerleştirilir. Video'da bütün çalışmalar ve arkasındaki nedenler dikkatli bir şekilde anlatılır ve gösterilir. Bunun haricinde Runyan'ın kurduğu sistemde Kabala'daki İbrani harfler yerine onlara tekabül eden Finike harfleri kullanır ve Baal ve Astarte gibi eski Kenani tanrı ve tanrıçaları içeren mevsimsel ritüeller düzenlenir ve bu ritüelleri açıklayan bir kitap da hazırlamıştır(30). Son zamanlarda Goetia sistemi üzerinde çalışan başka majisyenler de elde ettikleri deneyimlerini ve kullandıkları teknikleri çeşitli aktarmışlardır. Bunların arasında Konstantinos "Summoning Spirits"(31) kitabında sadece Goetia varlıkları değil, diğer majikal varlıkları çağırmak için komple bir majikal el kitabı hazırlamıştır. Steve Savedow "Goetic Evocation"(32) adında ilginç ve ayrıntılı bir kitap hazırlamıştır. O.T.O. cemiyetinin önemli bir görevlisi olan Lon Milo DuQuette "My Life with the Spirits"(33) kitabında alaylı bir şekilde yaşam öyküsünü ve Goetia çalışmalarında geçirdiği ilginç deneyimleri aktarmaktadır. Aynı yazar "Gods of the New Millennium"(34) kitabında Goetia konusunu işlemektedir, özellikle kitabın "Demons are our friends" (ifritler ve cinler dostlarımızdır) bölümünde.
Alıntıdır.
Bilindiği gibi Kral Süleyman, Yahudi tarihinin yegane altın çağında tahta oturuyordu, öldükten kısa bir süre sonra İsrail ikiye bölündü ve uzun sürgün ve dağılma dönemine girmmişti. Ünlü Süleyman mabedini inşa etmişse de Süleyman Yahudiler tarafından bir peygamber olarak değil de, bir kral olarak görülürdü. Bilgeliği ile ünlü Kral Süleyman'da Hitit kanı vardı, karısı Mısır Firavun'un kızıydı. Güçlü bir majisyen olarak Yahudi, Hıristiyan ve Müslüman efsanelerine adı geçmiştir. Bazı metinlere bakılırsa farklı tanrılara, dinlere ve inançlara da itibar göstermekteydi.
Ortaçağ Avrupa'sında "grimoire" denilen birçok büyü reçete kitapları satılıyordu. Bunlar çoğu para, şan, şöhret, mevki, aşk, şehvet, düşmana zarar vermek gibi abes konularda başarı vaat eden kara büyü kitaplarıydı. Bir yandan büyücünün oruçlar ve riyazetler uygulamaları, İsa, Meryem Anaya, Azizlere, Tanrıya uzun dualar, haykırışlar sunmaları ön görürken diğer yandan çelişkili olarak Şeytan, ifritler ve cinler ordusu çağrılıp büyücünün en nefsi isteklerini yerine getirmek üzerine celp ve çağrılar uygulanıyordu. Grimoire'lar satmak üzere düzenlenmişti ve oradan buradan alıntılar yapılır tahrifatlar uygulanıp çarpıtılıyordu. Yazarları tanınmış kişilere, Papalara, peygamberlere addediliyordu. Ancak her ne kadar grimoire'ler zaman zaman Süleyman'ın Anahtarından alıntılar yapmışsalar, Süleyman'ın Anahtarı bu sınıflandırmaya girmiyor. Menşei ne olursa olsun, kutsal metinleri andıran yetkin ve zengin bir dilde yazılmış ve Yahudi kökenlidir. Hıristiyan unsuru yoktur. M.S. Birinci asır Yahudi tarihi yazarı Josephus, Süleyman'ın yazdığı ve çeşitli varlıkları çağırmak için reçeteler içeren bir kitaptan söz eder. Ancak "Süleyman'ın Anahtarı" daha yakın bir tarihte yazıldığı inanılmaktadır.
Yine de bu kitapta majisyen için ön görülen dualar, uzun riyazetler, oruçlar ve talimatlar açısından modern majisyenler tarafından çağrılan şer varlıklara kıyasla daha ürkütücü gelmiş olmalıdır ki pek rağbet görmemiştir. Süleyman kitaplar arasında ikinci seriyi ve beş kitaptan oluşturan "Legemeton", modern majisyenler tarafından daha rağbet görmüştür. Özellikle birinci kitabı "Goetia - Kral Süleyman'ın Küçük Anahtarı" (26) (Goetia, go-eyşia olarak telaffuz edilir) ve "Armadel" (27) kitapı. Goetia majisi üzerinde majisyen Aleister Crowley bazı denemeler yapmışsa da pek başarı sağladığı söylenemez. Kral Süleyman'a addedilen kitaplar gibi Orta Çağı Grimoire'lar genelde modern majisyenler tarafından tehlikeli ve uzak durulması gereken uygulamalar olarak görülür. Bu yazımızda yer almalarının sebebi bazı güncel yeni çalışmalarda adapte edilmeleridir.
Zamanımızda majikal, öğreti ve uygulamalarının odak noktası Goetia evokasyonları olan 1969 yılında Amerika, Los Angelos'ta Carroll ("Poke") Runyan tarafından kurulan Ordo Templi Astarte halen faaliyetlerini sürdürmektedir. Kültürel Antropoloji üzerinde ihtisas yapmış ve majikal adı Frater Thabian olan Runyan, ayrıca bir Golden Dawn mabedinde ritüel görevliliği yapmış, Vajrayogini Tantrik Budizm inisiyasyonlarını almış, Framasonluğun İskoç ve York derecelerini tamamlamış okült camianın kültürlü, renkli ve esprili bir elemanıdır. Geliştirdiği ve "The Book of Solomon's Magick" (28) kitabında ve "The Magick of Slolomon"(29) videosunda ayrıntılarını sunduğu sisteminde Goetia'nın 72 şer varlığı önceden Armadel'de söz edilen 72 meleklerden kendisine tekabül edeni ile birlikte kara bir aynaya çağrılıyor ve orada görüntüleniyor. Runyan sisteminin temelinde oto-hipnozun yattığını ve varlıkların bilinç-altı projeksiyon aracılığı ile tezahür ettiklerini savunuyor. Çalışmadan önce koruyucu dört baş melek çağırılır ve majisyen ile özleştirilir. Çalışma koruyucu bir majikal daire içinde gerçekleştirilir. Kara ayna dairenin dışında ve varlığın içine çağrıldığı üçgenin içine yerleştirilir. Video'da bütün çalışmalar ve arkasındaki nedenler dikkatli bir şekilde anlatılır ve gösterilir. Bunun haricinde Runyan'ın kurduğu sistemde Kabala'daki İbrani harfler yerine onlara tekabül eden Finike harfleri kullanır ve Baal ve Astarte gibi eski Kenani tanrı ve tanrıçaları içeren mevsimsel ritüeller düzenlenir ve bu ritüelleri açıklayan bir kitap da hazırlamıştır(30). Son zamanlarda Goetia sistemi üzerinde çalışan başka majisyenler de elde ettikleri deneyimlerini ve kullandıkları teknikleri çeşitli aktarmışlardır. Bunların arasında Konstantinos "Summoning Spirits"(31) kitabında sadece Goetia varlıkları değil, diğer majikal varlıkları çağırmak için komple bir majikal el kitabı hazırlamıştır. Steve Savedow "Goetic Evocation"(32) adında ilginç ve ayrıntılı bir kitap hazırlamıştır. O.T.O. cemiyetinin önemli bir görevlisi olan Lon Milo DuQuette "My Life with the Spirits"(33) kitabında alaylı bir şekilde yaşam öyküsünü ve Goetia çalışmalarında geçirdiği ilginç deneyimleri aktarmaktadır. Aynı yazar "Gods of the New Millennium"(34) kitabında Goetia konusunu işlemektedir, özellikle kitabın "Demons are our friends" (ifritler ve cinler dostlarımızdır) bölümünde.
Alıntıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder